Т ози септември BMW рестартира своя среден сегмент и въпреки новата електрическа архитектура за iX3 и предстоящата Серия 3, прави много подобно на това, което направи през септември 1961 г. Тогава, когато представи „Новия клас“ (Neue Klasse), най-важният модел в историята на компанията до момента, на Международното автомобилно изложение във Франкфурт, се превърна в еталон за премиум.
Чакането е поне половин час: толкова време отнема на посетителите да се наредят на опашка, за да се насладят на любимеца на публиката по време на най-голямото автомобилно изложение в света - BMW 1500. Този четирицилиндров седан дори открадна шоуто от V8 купето, BMW 3200 CS, изложено точно до него, защото новият четириврат автомобил нямаше аналог за времето си.
Четиривратият автомобил, проектиран от Джовани Микелоти и изваян от главния дизайнер Вилхелм Хофмайстер, представя новото лице на марката: с впечатляващи фарове, „бъбреци“ и „извивката на Хофмайстер“ - отличителният преход от C-колоната към багажника. Под капака е монтиран модерен двигател с потенциал за ранно впръскване на горивото и четириклапанна технология.
Семейство Neue Klasse се състои от модели с две врати (1600-2002 Turbo), модели с четири врати, купета, кабриолети и спортно комби Touring.

BMW
BMW 1600
Със спортното семейство с четири врати, състоящо се от 1500 (произвеждан от 1962 г.), 1800 (от 1963 г.), 1600 (от 1964 г.) и 2000 (от 1966 г.), BMW запълни пазарна дупка, която съществуваше след края на пъргавия, но само двуврат Borgward Isabella.
Всъщност, Borgward трябваше да обяви фалит само няколко седмици преди IAA през 1961 г., а BMW се надяваше да привлече разочарованите водачи на Isabella да преминат към четиривратия 1500 с неговия италиански стил. Да не забравяме, че Alfa Romeo също предлагаше четириврат спортен автомобил, Giulia, лансирайки го през 1962 г.; производителят от Долна Бавария Glas предлагаше спортния 1700 с дизайн Frua през 1964 г.; Volvo вече имаше Amazon 123 GT; а Ford и Opel усъвършенстваха своите модели от среден клас с мощни шестцилиндрови двигатели.
Но кариерата на четиривратите BMW Neue Klasse, произвеждани до 1972 г., остава уникална. Никой конкурент от базираната в Мюнхен компания не предлага сравнително пъргави модели от среден клас, които бяха убедителни като служебни автомобили, семейни автомобили и дори за участие в моторните спортове.

BMW
BMW 02 Series
Още в ранната си 1,5-литрова версия, BMW 1500 демонстрира своите гени за максимална скорост. Седанът разчита на 80 к.с., което днес звучи смешно, но по онова време дори надминава Porsche 356 S. Моделите 1800 и 1800 TI, които се появяват през есента на 1963 г., превъзхождат дори бързи шестцилиндрови модели със своите 90 и 110 к.с.
Духът на оптимизъм и динамизъм излиза на мода през 1963 г., въплътен в политиката от американския президент Джон Ф. Кенеди, но и от Лудвиг Ерхард, който заменя „стареца“ Конрад Аденауер като германски канцлер. „She Loves You“ става първият хит номер едно на „Бийтълс“, а New Class става най-големият хит на BMW.
Заводът в Милбертсхофен вече е забравил икономическите провали от 50-те години на миналия век, бароковите луксозни модели 501 и 502 и дори базирания на Isetta модел 600. Вместо е на крилете на търговския успех.
Състезателната версия, 1800 TI/SA, с двигател, увеличен до 130 к.с. (до 185 к.с. за моторните спортове), превръща седана в ужас на пистата: шампион на Германия през 1964 г., побезда в генералното класиране в „24-те часа на Спа“ през 1966 г. и първото време под десет минути на „Нордшлайфе“ за туристически автомобили са сред ранните му триумфи.

BMW
BMW 2002
Легендарният разработчик на двигатели Пол Роше прави здравите блокове на четирицилиндровия двигател годни за Формула 1: През 1983 г. те положиха основите на 1,5-литровия турбо двигател, с който Нелсън Пикет спечели световната титла с Brabham-BMW.
Тези, които търсеха по-елитен модел, избраха купетата 2000 C/CS с твърд покрив, пуснати на пазара през 1965 г. Те бяха венеца в короната на моделите с четирицилиндрови двигатели, но с цени около 17 000 марки струваха колкото V8 моделите на конкурентите.
Четиривратото BMW 2000, представено през 1966 г., с отличителните си широкоъгълни фарове, също беше по-скъпо от, да речем, Mercedes 200, но се предлагаше опционално с нова система за впръскване на гориво и 130 к.с. – дори Ванкеловият двигател във футуристичния NSU Ro 80 не развиваше такава мощност.

BMW
BMW 2002 turbo
И тогава се появява малкото BMW, което никой не очакваше: двувратото, само 4,22 метра дълго 1600-2 дебютира през 1966 г. по случай 50-годишнината от основаването на Bayerische Motoren Werke. Въпреки големият пазарен успех на серията 2002, само най-мощните версии, 2002 tii с „инжекционно“ впръскване на гориво и 2002 turbo, представен през 1973 г. със 170 к.с. и скорост от 210 км/ч, постигнаха култов статус.
Когато Клаус Лудвиг спечели последния кръг от DTM през 1977 г. с 2002 turbo на Schnitzer, Neue Klasse изпълни мисията си, Серия 3 и Серия 5 продължиха успехите на 1800/2000 и „Zero Two“. Компанията вече беше на път да се превърне в най-големия производител на премиум автомобили в света.
Позиция, която BMW възнамерява да защитава и след 4 септември (световната премиера BMW iX3), независимо от всички кризи, разтърсващи автомобилната индустрия. Баварците са уверени, че Neue Klasse 2.0 ще го поправи.